Zorganizujte si pracovní stůl i čas a zbavte se stresu!

Mnoho z nás tráví v práci velkou část dne. Zda už pracujete v kanceláři nebo z domu, pracovní stůl je důležitou součástí pracovního procesu. Náročná a stresující práce si vyžaduje organizaci času i pracovního prostoru. Pracujte efektivněji a zbavte se zbytečného stresu díky několika praktickým radám.

Foto: © pixabay.com

Organizovaný chaos

Nepořádek na stole mnozí vydávají za kreativní a organizovaný chaos. Pokud máte tvořivou práci tak je normální, že v procesu tvorby se soustředíte na úplně jiné věci než je uklízený stůl. Velikost i uspořádání pracovního stolu závisí na charakteru vaší práce. Používáte pouze počítač a občas si potřebujete udělat poznámky na papíře? Potom vám bude stačit i malý PC stolek s nějakou zásuvkou na kancelářské potřeby. Nad stůl si můžete připevnit nástěnku, abyste všechny důležité poznámky měli stále před sebou. Časem zjistíte, co vám nejvíce vyhovuje a všechno přizpůsobíte svým potřebám.

Praktickými pomocníky jsou i organizéry, díky kterým budou mít psací potřeby a jiné drobnosti svoje místo a nebudou se jen tak povalovat na stole nebo v zásuvkách. Potřebujete na práci více prostoru, abyste mohli dělat náčrty, nebo si raději dáváte myšlenky nejdříve na papír? Vhodný je například rohový PC stolek ,  který vám poskytne dost místa na PC, tiskárnu a další příslušenství a přitom vám zůstane i volný plac, kde se můžete rozložit a tvořit.

Foto: © pixabay.com

Zbavte sa zbytečných věcí

Jednou za čas je potřebné pracovní stůl uklidit a reorganizovat. V prvím řadě byste měli ze stolu odklidit všechny nepotřebné věci, které vám zbytečně zavazejí. Zbavte se všech věcí, které jste už několik měsíců nepoužili nebo jsou nefunkční. Málo používané věci odložte do spodní zásuvky, na stole je nepotřebujete. Zároveň zvažte, zda by někeré věci neměli putovat přímo do koše. Při čištění pracovního stolu si můžete i vyčistit hlavu a uspořádat myšlenky.

 

Zorganizujte si pracovní čas

Aby se vám pracovalo lépe, měli byste se cítit příjemně a zbavit se stresu. Samozřejmě tlaku nadřízeného nebo od klientů se vyhnout nedá, ale neměli byste se s ním nechat pohltit. Neslibujte to, co nedokážete splnit, i když chcete vyjít všem vstříc. I kdyby jste termíny stíhali, není jisté, zda bude výsledek stát z pohledu kvality práce za to a zda se přitom nezblázníte.

Foto: © pixabay.com

U každé nové zakázky nebo projektu si reálně zvažte svoje časové možnosti i schopnosti. Když už se do toho pustíte, snažte se soustředit na práci a nenechejte se vyrušovat. Důležité je i prostředí ve kterém pracujete. Doma i v kanceláři si umíte pracovní místo alespoň částečně předělat podle sebe. Malá kytka v květináči, fotky nebo malé dekorace vám zaručeně zpříjemní i náročný den.

 

Pracujete v kanceláři nebo máte homeoffice? Máte svůj stůl raději perfektně uklízený nebo uznáváte spíše kreativný nepořádek?

 

Sdílet

Komentáře

komentářů

Related posts

Praktické tipy pro uspořádání nábytku a úložných prostor na začátku podzimní sezóny

Výběr vhodné lampy na čtení

Ideální volba nábytku pro letní grilování